Kettlebell – idealny trening dla kobiet!

“Trening siłowy nie jest dla kobiet, a jeśli już to z małym obciążeniem.” To bardzo popularny I stereotypowy pogląd. Z czego on wynika? Kobiety budując swoją sylwetkę zazwyczaj stawiają na spalanie tłuszczu, a co za tym idzie częściej wybierają zajęcia fitness, które opierają się na ćwiczeniach cardio i treningach interwałowych. Przyrost masy mięśniowej jest zwykle efektem ubocznym, w wielu przypadkach niepożądanym. I nie ma się co dziwić! W dzisiejszym kanonie piękna nadal dominują smukłe dziewczyny bez widocznie zarysowanych mięśni, które kojarzone są raczej jako domena mężczyzn. No dobrze, gdzie więc w tym wszystkim są Kettle?

Trening z odważnikami Kettlebell pozwala na wzmocnienie mięśni bez ich znacznego przyrostu!

Trening z odważnikami Kettlebell angażuje całe ciało. Trzy najbardziej podstawowe ćwiczenia, czyli swing, przysiad i martwy ciąg, wprawiają w ruch partie, na którym najbardziej zależy Paniom, tj. pośladki, uda oraz brzuch. Przy zachowaniu regularności w treningach można zauważyć, że mięśnie choć nie urosły, to są dużo silniejsze. Dodatkowym “efektem ubocznym” tych trzech ćwiczeń jest wzmocnienie mięśni odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Przy siedzącym trybie pracy ten rejon jest szczególnie narażony na różnego rodzaju przeciążenia, a trenując z Kettlami można nie tylko zminimalizować, ale i całkowicie wyleczyć się z bólu pleców. Ma to również zbawienny wpływ na postawę całego ciała w życiu codziennym – łatwiej jest utrzymać proste plecy siedząc lub stojąc, gdy odpowiednio je wzmocnimy.

Tak samo rzecz się ma w modelowaniu mięśni rąk. W trakcie treningu Kettlebell ręce pracują nieustannie w mniejszym lub większym stopniu. Szczególną pracę wykonują tu mięśnie przedramion, które są odpowiedzialne za pewny chwyt i tym samym stabilizację Kettla, aby nie bujał się w naszych dłoniach. Jednak mimo tego wysiłku przyrost mięśni jest niewielki w porównaniu do wzrostu siły! Biorąc pod uwagę, że nieustannie używamy rąk, ich wzmocnienie oraz redukcja tkanki tłuszczowej sprawi, że będą jeszcze bardziej funkcjonalne na co dzień.

Kettle o wadze 8 kilo są polecane początkującym kobietom.

Z odważnikami Kettlebell wymodelujesz brzuch i klatkę piersiową!

Nie można również pominąć tematu, który dla kobiet jest równie ważny co dolne partie, czyli brzucha i klatki piersiowej. Trenując z odważnikami Kettlebell angażujesz również te mięśnie, co przekłada się na ogólne wysmuklenie sylwetki oraz zwiększenie jej funkcjonalności. Silny brzuch jest ważnym elementem trzymania prawidłowej postawy, zaś odpowiednio wzmocnione mięśnie klatki powodują podniesienie biustu i jego lepszą prezencję.

Podsumowując, trening z odważnikami Kettlebell jest świetnym rozwiązaniem dla kobiet, które chcą wzmocnić mięśnie bez ich znacznego przyrostu. Zachowując regularność w ćwiczeniach wspartych zbilansowaną dietą, widoczne efekty pojawią się już po kilkunastu treningach, natomiast wzrost siły będzie zauważalny jeszcze szybciej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *